Čím začít?

03.10.2018

JAKO PRVNÍ OBĚD

Vždy se začíná zeleninovými příkrmy

Jako vhodná zelenina se uvádí mrkev, dýně, batát brambor a pastiňák. Hodně jste mi ale na IG psaly, že mrkvičkou začínat nechcete, protože staví. Tento problém se většinou řeší přidáním kapky oleje do rozmixované zeleniny. My jsme s mrkví začali a úplně bez problémů. Ono každé bříško je jiné... A pokud chcete volit jinou zeleninu, tak máte na výběr.

Nejdříve se začíná pouze s jedním druhem zeleniny připravené ideálně na páře nebo uvařené ve vodě do měkka a následně rozmixované s trochou vody, a to v době oběda.

Pediatři doporučují podávat jeden druh zeleniny tři dny po sobě kvůli vyloučení případné alergické reakce.  Až po třech dnech je tedy možné zkusit zase něco jiného.

Postupně tak můžeme začít kombinovat a vytvářet zeleninové kaše. 

1. - 3. den - mrkev

4. - 6. den - mrkev s pastyňákem

7. - 9. den - mkrev s batátem

10. - 12. den- batát s dýní

U nás byla nejoblíbenější kombinace mrkev, batát a dýně. 

Až tyto kombinace miminko zvládne, může se přidat i cuketa, brokolice, zelený hrášek, špenát, cukrová kukuřice.

POZDĚJI I SVAČINKA

Zhruba po měsíci jsem začala s odpolední svačinkou, pro kterou je vhodné ovoce zbavené slupky, pecek, jádřince.

Jablko, hruška, banán jsou ideální. Později i švestka, broskev.

I ovoce jsem připravovala vždy na páře nebo vařila ve vodě. Asi v sedmém měsíci dostal Vašík od dědy na zahradě čerstvou švestku a druhý den jsme byli na kožním...

A CO MASO?

Já ho začala přidávat měsíc po té, co jsme začali se zeleninou. Z vaření na páře jsem postupně přešla na opečení masa na zesklovatělé cibulce. A najednou to začalo být vaření a to mě chytlo.

UŽ JE ČAS NA VEČEŘI?

Večeři jsem poprvé připravila v šestém měsíci a byla to rýžová nemléčná kaše, obilninová kaše s přidáním ovoce.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky