ZAČÍT? NEZAČÍT? TAK KDY TEDY?

03.10.2018

Kdy začít s příkrmy?

Na tuhle otázku existuje spousta různých odpovědí.

Podělím se s Vámi o tom, jak jsme to měli my...

Podle informací na internetu se výživoví poradci a pediatři v tom, kdy začít úplně neshodují.

Jedna skupina říká, že je čas až do šestého měsíce, hlavně v případech, kdy je miminko kojené. Druhá skupina říká, že není důvod, proč po ukončeném čtvrtém měsíci mrkvičku nezkusit. 

Tu druhou možnost v podstatě říkají i výrobci hotových příkrmů. Označení 4+ na skleničkách v drogeriích jste si určitě všimli... Ale tak, jsou to obchodníci, já vím...

Já jsem se dřívějšímu začátku nebránila... 

Viděla jsem zájem u Juniora o každé jídlo i pití, které jsme s manželem měli. Začal se nám natahovat po lžičce nebo vidličce a chtěl prostě ochutnat. Tak jsme si řekli: "Je připraven."

S příkrmy jsem začala v pátem měsíci (neboli ukončený čtvrtý) na základě doporučení pediatra.

Neumím vysvětlit proč, ale hodně jsem se na tuto fázi těšila. Začala jsem brouzdat po internetu a hledat první misky, lžičky, termosky a všechno to kouzelné vybavení, které máte pocit, že hrozně nutně potřebujete.

No, když začínáte, tak v prvních týdnech potřebujete spíše kvalitní mixér, smoothie maker nebo parní hrnec, který umí vše v jednom (vařit na páře a mixovat). Vybavení ke stolování miminka budete potřebovat až později a není tedy nutné ho honem rychle kupovat, ale na to si asi musí každý přijít sám.

Já jsem si v prvních dnech nejvíce oblíbila silikonové formičky od značky NUK, proč se dozvíte tady.


Máte dotaz? Napište mi...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky